SFEERBEELD OPSTELLING TENTOONSTELLING 2008

dinsdag 18 november 2008

MEER OVER HET BEELDJE VAN KAREL




Karel: Enkele collega's van de beeldhouwafdelingen willen blijkbaar meer weten over mijn beeldje en over NCN.

NCN, the National Caricaturist Network, bestaat 17jaar en is een internationale karikaturistenorganisatie die jaarlijks enkele kleinere conventies (o.a. op verschillende locaties in Azië, USA, Europa) en een grotere conventie organiseert en/of ondersteunt. Meer weten kan ook via
http://caricature.org

Een van de eerstvolgende miniconventies is de jaarlijkse conventie begin januari cu2009 in Oosterbeek in Nederland (CU2009), een aanrader! Meer
info
kan via http://www.cu2009.myv.nl/

De jaarlijkse (grote) conventie is grotendeels een zeer dynamisch gebeuren met een hele reeks seminaries (geleid door masters) en allerlei wedstrijdjes, gaande van snelschetsen, tot beste gelijkenis, tot beste zwart-wit en kleur afbeelding, tot extreem caricatuur, tot beste lichaamsuitdrukking, tot 3D, enz. De 'Golden Noise', 'the best caricaturist of the year', de 'best caricature of the year', 'mastercaricature of the year' en 'mastercaricaturist of the year' zijn enkele zeer gegeerde prijzen. Naast het werk dat ter plaatse gemaakt wordt, is er ook mogelijkheid om deel te nemen aan een wedstrijd waar o.a. port folio's en studiowerk beoordeeld worden.

Ook over het beeldje waarmee ik een tweede plaats in de reeks Outstanding
3-D Technique bekwam, willen blijkbaar enkele collega's meer weten. Ze willen vooral een afbeelding zien, denk ik.

In bijlage bezorg ik enkele afbeeldingen. Het heeft me wel opzoekwerk op het internet gekost: ik was namelijk vergeten om foto's te maken van mijn gebakken beeldje. Gelukkig waren er 'collega's' die mijn beeldje vastgelegd hebben! Ik doe er ook nog een foto bij van het beeldje in onafgewerkte toestand, samen met het onderwerp John Rios, die omwille van beroepsbezigheden de conventie vroegtijdig diende te verlaten. Wie meer wil weten over het werken met 'super sculpey' kan even op zoek via google of even het wordingsproces van het beeldje van 'Mugabe' van de hand van de veelzijdige kunstenaar Paul Moyse bekijken.

Groetjes,
Karel

Geen opmerkingen: